donderdag 31 mei 2007

Hey het lijkt wel wekelijks terug te komen!

Ik zal het maar eerlijk zeggen; ik vind Marco van Basten niet zo'n hele slechte bondscoach. Ja ik weet dat de enige die daar ook zo over denkt Marco van Basten zelf is maar ja daar doe je niks aan.
Ik zal het proberen uit te leggen, ik denk dat het allemaal een grapje is. Marco zat thuis de play offs te kijken en zag daar Excelsior tegen RBC spelen. "Nou" dacht Marco "misschien is het een leuk idee om van de ploeg die wint ook eens een speler te selecteren, dan krijg ik ook weer een beetje aandacht"
Ja het waren zware tijden voor Marco, een aantal maanden geen interlands en zelfs Hugo Borst schrijft niet meer over je, en dan ga je je toch een beetje buitengesloten voelen. Uit pure noodzaak heeft San Marco Ruud van Nistelrooy maar weer gebeld. Ja zelfs onze bondscoach kan niet om 22 doelpunten in Spanje heen. Niet dat Spanje nou zo'n geweldige competitie is, op Barcelona, Real Madrid, Sevilla en Valencia na is het eigenlijk weinig soeps (zelfs Charisteas schiet er tegen Hercules Alicante wel drie in hoor) maar goed je moet het wel maar even doen.

Maar goed toch denk ik dat het allemaal maar een grapje is, Marco weet heus wel dat hij tegen Luxemburg en Bulgarije met wat mindere spelers kan aantreden, 1-0 is voldoende en sinds Marco lang in Italie heeft gespeeld weet hij dat dat eigenlijk telt. Dalijk op het EK in Liechtenstein en Zwitzerland (of zoiets) staan Davids en Seedorf gewoon samen op het middenveld en schiet van Nistelrooy ze er gewoon van alle hoeken in, worden we gewoon Europees kampioen en kan Marco met opgeheven hoofd vertrekken om trainer van AC Milan te worden.

Of ik gelijk heb weet ik natuurlijk niet maar ik hoop het wel. Laten we de komende weken lekker niet kijken naar de trip van Oranje naar Aziƫ want na de play offs zijn we toch allemaal een beetje voetbal moe. Pak een leuk boek, ga lekker uit eten, probeer wat live muziek te gaan zien in het plaatselijke popcentrum of ga een gezellige discussie aan op een forum. Dan kunnen we de volgende kwalificatie wedstrijd van Oranje hopen dat Heracles speler Marc Looms zijn debuut mag maken.

Oh en het liedje van de week is MSTRKRFT - Paris, lekkerrrrrrrrrrrrr voor op de dansvloer!

Geen opmerkingen: